Arbetsgivarnas e-tjänsten Ankaret

 

För SjPL-arbetsgivare tillhandahåller Sjömanspensionskassan webbtjänsten Ankaret, där arbetsgivarna behändigt kan göra anmälningar i anslutning till SjPL-pensionsförsäkringen.

Via tjänsten Ankaret meddelar arbetsgivaren månadsspecifikationer för fartygen och skriver ut bankgiroblanketter för betalning av försäkringsavgiften.

Tjänsten Ankaret kan användas 24 timmar i dygnet. Tekniskt stöd finns att tillgå från måndag till fredag under tjänstetid.

Tjänsten Ankaret är avgiftsfri för arbetsgivaren. Arbetsgivaren och Sjömanspensionskassan ingår ett avtal om tjänsterna Ankaret och TyHy-extranet och meddelar rederiers användare och deras roller. Det finns tre roller: anmälare, ledning och HR.  Samtidigt fattar rederiet beslut om användarrättigheterna till TyHy-extranet. Det är rederiets ansvar att se till att användaruppgifterna är uppdaterade.

Användarna får anvisningar per e-post från Sjömanspensionskassan och därefter en inbjudan till Sjömanspensionskassans webbmiljö Man loggar in i tjänsterna med sin e-postadress till arbetet och lösenord. 

Närmare information om tjänsten Ankaret får du av Sjömanspensionskassan: [email protected]

 

Rederier
Ankaret tjänsten
SjPL-pensionsförsäkringsavgiften
Vem försäkras enligt SjPL?
Arbetshälsa och rehabilitering