Kommunikation

Allmänna förfrågningar om kommunikation och marknadsföring:
viestinta(at)merimieselakekassa.fi

Marina Paulaharju
Marina Paulaharju

Direktör (CCO)

Kommunikation

Kontakt
Eeva Bäck
Eeva Bäck

Pensionsspecialist

Kommunikation

Kontakt
No profile image
Roosa Saranpää

Kommunikations-

specialist

Kontakt
Om Sjömanspensionskassan
Ledning och organisation
Historia
Resultatinformation, investeringar och placeringar
Samhällsansvar
Kontaktuppgifter
Kommunikation

Sjömanspensionskassans kommunikation stöder pensionskassans strategi genom sin verksamhet.

Kommunikationens mål

  • Ge sjöfarare, arbetsgivarrederier och olika intressentgrupper inom sjöfarten en tillräckligt omfattande bild av SjPL-pensionsskyddet
  • Ge tydlig och begriplig information om SjPL-pensionssystemet som en del av det lagstadgade pensionsskyddet
  • Stärka SPK:s anseende som en sakkunnig, pålitlig, solid, samarbetsvillig och modern aktör genom kommunikation

Centrala budskap

  • Vi ser till att SjPL-systemet är ekonomiskt och socialt hållbart
  • Vi driver arbetslivsärenden
  • Arbetspensionen tjänas in via arbete
  • Yrkesbana, arbetsförmåga, arbetslust/motivation
  • Hälsa och välbefinnande i arbetet, arbetsmiljöledning och företagshälsovård
  • Vi bidrar till att utveckla verksamhetsförutsättningarna för sjöfarten

Kommunikationskanaler

Kundtidningen Albatrossen ges ut fyra gånger per år. Tidningen delas ut till aktiva sjöfarare, SjPL-pensionärer, rederier, företrädare för sjöfarten och arbetspensionsbranschen samt till myndigheter och riksdagsledamöter. Tidningens upplaga är drygt 14 000. Chefredaktör är verkställande direktör Jari Puhakka och redaktionschef direktör (CCO) Marina Paulaharju.  Sjömanspensionskassan är medlem i Tidskrifternas Förbund.

Sjömanspensionskassans veckovisa, trespråkiga nyhetsbrev skickas varje måndag. I nyhetsbrevet samlar vi nyheter om sjöfartsbranschen från olika källor. Du kan beställa det kostnadsfria nyhetsbrevet här.

Pensionskassan finns också i sociala medier, på kanalerna Facebook, LinkedIn och Twitter.